Wybór społeczności

Jak analizować statystyki na Instagramie z pomocą AI

Aby sprawdzić statystyki na Instagramie, przejdź do "Pulpitu profesjonalnego" na swoim profilu. Możesz wyeksportować te statystyki do pliku za pomocą aplikacji Meta Business Suite. Następnie, za pomocą ChatGPT, możesz przeprowadzić analizę tych danych, pytając o aspekty, które Cię interesują, takie jak optymalny czas publikacji postów czy tematyka przyszłych publikacji.

Paweł Marszalec

Rozwój konta na Instagramie to trudny temat. Na YouTube znajdziesz setki filmów, z nagłówkiem “Jak rozwinąłem swoje konto do 100 tys. followersów w miesiąc”. Niestety, ale takie konta zwykle bazują na kontencie kierowanym do szerokiej grupy odbiorczej, która później nie konwertuje na klientów. Dobrymi przykładami są tutaj różnego typu memy, triki, czy cytaty motywacyjne.

Gdy próbujesz powtórzyć taki schemat dla swojej niszy, okazuje się to niemal niewykonalne. To prowadzi do frustracji i szukania pomocy w płatnych materiałach, które nie zawsze niosą większą wartość niż wspomniane filmy na YouTube.

Niemniej jednak jest coś, co łączy większość porad, które znajdziesz w płatnych kursach i darmowych materiałach w Internecie i jest to porada, żeby analizować statystyki swojego konta.


Jak sprawdzić statystyki na Instagramie

Statystyki na Instagramie są dostępne tylko dla kont profesjonalnych i znajdziesz je poprzez kliknięcie przycisku "Pulpit profesjonalny" na swoim profilu. To właśnie w tym panelu możesz przeglądać jakie wyniki osiągały Twoje posty, czy relacje.

Panel statystyk to prawdziwa kopalnia wiedzy, ale jest jedno “ale”. Aby przeprowadzić taką analizę, musimy poświęcić naprawdę sporo czasu, a sam interfejs ma dość ograniczone możliwości, żeby wyciągnąć wszystkie interesujące nas wnioski.

Tutaj z pomocą może przyjść nam ChatGPT.


Jak pobrać statystyki konta na Instagramie

Statystyki konta możesz wygodnie wyeksportować do pliku, który później otworzysz np. w Excelu. Do stworzenia takiego pliku możemy posłużyć się aplikacją Meta Business Suite. Ta aplikacja jest częścią całego ekosystemu aplikacji dostarczanych przez firmę Meta, czyli firmę odpowiadającą również za Facebooka, czy Instagrama, dlatego nie musimy się obawiać, że nasze dane mogą w jakiś sposób wycieknąć lub że korzystając z takiej aplikacji, narażamy się na utratę swojego konta.

Aplikacja Meta Business Suite jest dostępna pod tym adresem url: https://business.facebook.com a zalogujesz się do niej, używając swojego konta na Facebooku. Po zalogowaniu przychodzimy w zakładkę Statystyki, a następnie wybieramy Zawartość.

W tym panelu możemy wybrać, jakie typy aktywności nas interesują. Mogą to być same posty, rolki, czy relacje. Kolejny krok to kliknięcie przycisku Eksportuj dane, wybranie zakresu czasu i potwierdzenie eksportu. Gdy eksport jest gotowy, możemy go pobrać jako plik CSV, czyli plik, który z łatwością otworzymy zarówno w edytorze tekstowym, jak i aplikacjach typu Excel, czy Google Sheets.

Pobrane dane zawierają wiele ciekawych informacji. Są to między innymi, czas publikacji posta, ilość polubień, zasięg, ilość zapisań, ale również tekst zamieszczony pod postem.



Jak analizować dane w ChatGPT

ChatGPT to aplikacja, której nie trzeba przedstawiać. Większość ludzi przynajmniej słyszała o jej istnieniu. Niewiele osób jednak wie, że z pomocą ChatGPT możemy wykonywać proste analizy danych. Ta funkcja została początkowo wprowadzona jako Code Interpreter, a aktualnie jej nazwa to Advanced Data Analysis. Opcja dostępna jest na ten moment w płatnym planie aplikacji.

Aby wgrać nasz plik do ChatGPT, wybieramy z rozwijanego menu, wspomniany tryb “Advanced Data Analysis”, a następnie dodajemy plik z użyciem “plusika”

Po tych krokach jesteśmy już gotowi, do naszej analizy. Aby ją wykonać, wystarczy po prostu zadać pytania o aspekty, które nas ciekawią.

Mogą to być rzeczy wynikające typowo ze statystyk:

  • W jakiej godzinie, czy dniu nasze posty działają najlepiej

  • Co łączy najlepiej działające posty

  • Jaki jest optymalny czas trwania naszych rolek


Ale może to być również analiza tekstu znajdującego się pod postami, czyli np:

  • Zaproponuj 10 nowych tematów na posty na podstawie tematyki poprzednich publikacji

  • Stwórz nowe wersje 3 najpopularniejszych postów


Tak naprawdę nie ogranicza Cię nic i możesz analizować pobrane dane na dowolny sposób. Myślę, że warto sobie zrobić taką analizę kilka razy w roku i odpowiednio dostosować nasze działania, pod kątem zebranych wniosków.


Wybór społeczności

Temat tego krótkiego poradnika został wybrany poprzez głosowanie mojej społeczności na Instagramie. Podobna ankieta ma miejsce co tydzień, a je wynikiem jest rolka oraz krótki poradnik w formie tekstowej.

Zaobserwuj mój profil i stań się częścią technologicznie produktywnej społeczności 🙌🏻

Rolka o tej ematyce

FAQ

1. Jak mogę sprawdzić statystyki na moim koncie Instagrama?

Statystyki na Instagramie są dostępne tylko dla kont profesjonalnych. Możesz je znaleźć, klikając przycisk "Pulpit profesjonalny" na swoim profilu. W tym panelu możesz przeglądać wyniki swoich postów i relacji.


2. Jak mogę pobrać statystyki konta na Instagramie?

Statystyki konta możesz wygodnie wyeksportować do pliku za pomocą aplikacji Meta Business Suite. Po zalogowaniu się do aplikacji, przejdź do zakładki Statystyki, a następnie wybierz Zawartość. Następnie kliknij przycisk Eksportuj dane, wybierz zakres czasu i potwierdź eksport. Gdy eksport jest gotowy, możesz go pobrać jako plik CSV.


3. Jak mogę analizować dane z Instagrama za pomocą ChatGPT?

ChatGPT oferuje funkcję Advanced Data Analysis, która pozwala na proste analizy danych. Aby wgrać plik do ChatGPT, wybierz z rozwijanego menu tryb "Advanced Data Analysis", a następnie dodaj plik. Po tych krokach jesteś gotowy do analizy. Możesz zadać pytania o aspekty, które Cię interesują, takie jak optymalny czas publikacji postów, tematyka najlepiej działających postów, czy propozycje nowych tematów na posty.



Wybór społeczności

Jak analizować statystyki na Instagramie z pomocą AI

Aby sprawdzić statystyki na Instagramie, przejdź do "Pulpitu profesjonalnego" na swoim profilu. Możesz wyeksportować te statystyki do pliku za pomocą aplikacji Meta Business Suite. Następnie, za pomocą ChatGPT, możesz przeprowadzić analizę tych danych, pytając o aspekty, które Cię interesują, takie jak optymalny czas publikacji postów czy tematyka przyszłych publikacji.

Paweł Marszalec

Rozwój konta na Instagramie to trudny temat. Na YouTube znajdziesz setki filmów, z nagłówkiem “Jak rozwinąłem swoje konto do 100 tys. followersów w miesiąc”. Niestety, ale takie konta zwykle bazują na kontencie kierowanym do szerokiej grupy odbiorczej, która później nie konwertuje na klientów. Dobrymi przykładami są tutaj różnego typu memy, triki, czy cytaty motywacyjne.

Gdy próbujesz powtórzyć taki schemat dla swojej niszy, okazuje się to niemal niewykonalne. To prowadzi do frustracji i szukania pomocy w płatnych materiałach, które nie zawsze niosą większą wartość niż wspomniane filmy na YouTube.

Niemniej jednak jest coś, co łączy większość porad, które znajdziesz w płatnych kursach i darmowych materiałach w Internecie i jest to porada, żeby analizować statystyki swojego konta.


Jak sprawdzić statystyki na Instagramie

Statystyki na Instagramie są dostępne tylko dla kont profesjonalnych i znajdziesz je poprzez kliknięcie przycisku "Pulpit profesjonalny" na swoim profilu. To właśnie w tym panelu możesz przeglądać jakie wyniki osiągały Twoje posty, czy relacje.

Panel statystyk to prawdziwa kopalnia wiedzy, ale jest jedno “ale”. Aby przeprowadzić taką analizę, musimy poświęcić naprawdę sporo czasu, a sam interfejs ma dość ograniczone możliwości, żeby wyciągnąć wszystkie interesujące nas wnioski.

Tutaj z pomocą może przyjść nam ChatGPT.


Jak pobrać statystyki konta na Instagramie

Statystyki konta możesz wygodnie wyeksportować do pliku, który później otworzysz np. w Excelu. Do stworzenia takiego pliku możemy posłużyć się aplikacją Meta Business Suite. Ta aplikacja jest częścią całego ekosystemu aplikacji dostarczanych przez firmę Meta, czyli firmę odpowiadającą również za Facebooka, czy Instagrama, dlatego nie musimy się obawiać, że nasze dane mogą w jakiś sposób wycieknąć lub że korzystając z takiej aplikacji, narażamy się na utratę swojego konta.

Aplikacja Meta Business Suite jest dostępna pod tym adresem url: https://business.facebook.com a zalogujesz się do niej, używając swojego konta na Facebooku. Po zalogowaniu przychodzimy w zakładkę Statystyki, a następnie wybieramy Zawartość.

W tym panelu możemy wybrać, jakie typy aktywności nas interesują. Mogą to być same posty, rolki, czy relacje. Kolejny krok to kliknięcie przycisku Eksportuj dane, wybranie zakresu czasu i potwierdzenie eksportu. Gdy eksport jest gotowy, możemy go pobrać jako plik CSV, czyli plik, który z łatwością otworzymy zarówno w edytorze tekstowym, jak i aplikacjach typu Excel, czy Google Sheets.

Pobrane dane zawierają wiele ciekawych informacji. Są to między innymi, czas publikacji posta, ilość polubień, zasięg, ilość zapisań, ale również tekst zamieszczony pod postem.



Jak analizować dane w ChatGPT

ChatGPT to aplikacja, której nie trzeba przedstawiać. Większość ludzi przynajmniej słyszała o jej istnieniu. Niewiele osób jednak wie, że z pomocą ChatGPT możemy wykonywać proste analizy danych. Ta funkcja została początkowo wprowadzona jako Code Interpreter, a aktualnie jej nazwa to Advanced Data Analysis. Opcja dostępna jest na ten moment w płatnym planie aplikacji.

Aby wgrać nasz plik do ChatGPT, wybieramy z rozwijanego menu, wspomniany tryb “Advanced Data Analysis”, a następnie dodajemy plik z użyciem “plusika”

Po tych krokach jesteśmy już gotowi, do naszej analizy. Aby ją wykonać, wystarczy po prostu zadać pytania o aspekty, które nas ciekawią.

Mogą to być rzeczy wynikające typowo ze statystyk:

  • W jakiej godzinie, czy dniu nasze posty działają najlepiej

  • Co łączy najlepiej działające posty

  • Jaki jest optymalny czas trwania naszych rolek


Ale może to być również analiza tekstu znajdującego się pod postami, czyli np:

  • Zaproponuj 10 nowych tematów na posty na podstawie tematyki poprzednich publikacji

  • Stwórz nowe wersje 3 najpopularniejszych postów


Tak naprawdę nie ogranicza Cię nic i możesz analizować pobrane dane na dowolny sposób. Myślę, że warto sobie zrobić taką analizę kilka razy w roku i odpowiednio dostosować nasze działania, pod kątem zebranych wniosków.


Wybór społeczności

Temat tego krótkiego poradnika został wybrany poprzez głosowanie mojej społeczności na Instagramie. Podobna ankieta ma miejsce co tydzień, a je wynikiem jest rolka oraz krótki poradnik w formie tekstowej.

Zaobserwuj mój profil i stań się częścią technologicznie produktywnej społeczności 🙌🏻

Rolka o tej ematyce

FAQ

1. Jak mogę sprawdzić statystyki na moim koncie Instagrama?

Statystyki na Instagramie są dostępne tylko dla kont profesjonalnych. Możesz je znaleźć, klikając przycisk "Pulpit profesjonalny" na swoim profilu. W tym panelu możesz przeglądać wyniki swoich postów i relacji.


2. Jak mogę pobrać statystyki konta na Instagramie?

Statystyki konta możesz wygodnie wyeksportować do pliku za pomocą aplikacji Meta Business Suite. Po zalogowaniu się do aplikacji, przejdź do zakładki Statystyki, a następnie wybierz Zawartość. Następnie kliknij przycisk Eksportuj dane, wybierz zakres czasu i potwierdź eksport. Gdy eksport jest gotowy, możesz go pobrać jako plik CSV.


3. Jak mogę analizować dane z Instagrama za pomocą ChatGPT?

ChatGPT oferuje funkcję Advanced Data Analysis, która pozwala na proste analizy danych. Aby wgrać plik do ChatGPT, wybierz z rozwijanego menu tryb "Advanced Data Analysis", a następnie dodaj plik. Po tych krokach jesteś gotowy do analizy. Możesz zadać pytania o aspekty, które Cię interesują, takie jak optymalny czas publikacji postów, tematyka najlepiej działających postów, czy propozycje nowych tematów na posty.



Wybór społeczności

Jak analizować statystyki na Instagramie z pomocą AI

Aby sprawdzić statystyki na Instagramie, przejdź do "Pulpitu profesjonalnego" na swoim profilu. Możesz wyeksportować te statystyki do pliku za pomocą aplikacji Meta Business Suite. Następnie, za pomocą ChatGPT, możesz przeprowadzić analizę tych danych, pytając o aspekty, które Cię interesują, takie jak optymalny czas publikacji postów czy tematyka przyszłych publikacji.

Paweł Marszalec

Rozwój konta na Instagramie to trudny temat. Na YouTube znajdziesz setki filmów, z nagłówkiem “Jak rozwinąłem swoje konto do 100 tys. followersów w miesiąc”. Niestety, ale takie konta zwykle bazują na kontencie kierowanym do szerokiej grupy odbiorczej, która później nie konwertuje na klientów. Dobrymi przykładami są tutaj różnego typu memy, triki, czy cytaty motywacyjne.

Gdy próbujesz powtórzyć taki schemat dla swojej niszy, okazuje się to niemal niewykonalne. To prowadzi do frustracji i szukania pomocy w płatnych materiałach, które nie zawsze niosą większą wartość niż wspomniane filmy na YouTube.

Niemniej jednak jest coś, co łączy większość porad, które znajdziesz w płatnych kursach i darmowych materiałach w Internecie i jest to porada, żeby analizować statystyki swojego konta.


Jak sprawdzić statystyki na Instagramie

Statystyki na Instagramie są dostępne tylko dla kont profesjonalnych i znajdziesz je poprzez kliknięcie przycisku "Pulpit profesjonalny" na swoim profilu. To właśnie w tym panelu możesz przeglądać jakie wyniki osiągały Twoje posty, czy relacje.

Panel statystyk to prawdziwa kopalnia wiedzy, ale jest jedno “ale”. Aby przeprowadzić taką analizę, musimy poświęcić naprawdę sporo czasu, a sam interfejs ma dość ograniczone możliwości, żeby wyciągnąć wszystkie interesujące nas wnioski.

Tutaj z pomocą może przyjść nam ChatGPT.


Jak pobrać statystyki konta na Instagramie

Statystyki konta możesz wygodnie wyeksportować do pliku, który później otworzysz np. w Excelu. Do stworzenia takiego pliku możemy posłużyć się aplikacją Meta Business Suite. Ta aplikacja jest częścią całego ekosystemu aplikacji dostarczanych przez firmę Meta, czyli firmę odpowiadającą również za Facebooka, czy Instagrama, dlatego nie musimy się obawiać, że nasze dane mogą w jakiś sposób wycieknąć lub że korzystając z takiej aplikacji, narażamy się na utratę swojego konta.

Aplikacja Meta Business Suite jest dostępna pod tym adresem url: https://business.facebook.com a zalogujesz się do niej, używając swojego konta na Facebooku. Po zalogowaniu przychodzimy w zakładkę Statystyki, a następnie wybieramy Zawartość.

W tym panelu możemy wybrać, jakie typy aktywności nas interesują. Mogą to być same posty, rolki, czy relacje. Kolejny krok to kliknięcie przycisku Eksportuj dane, wybranie zakresu czasu i potwierdzenie eksportu. Gdy eksport jest gotowy, możemy go pobrać jako plik CSV, czyli plik, który z łatwością otworzymy zarówno w edytorze tekstowym, jak i aplikacjach typu Excel, czy Google Sheets.

Pobrane dane zawierają wiele ciekawych informacji. Są to między innymi, czas publikacji posta, ilość polubień, zasięg, ilość zapisań, ale również tekst zamieszczony pod postem.



Jak analizować dane w ChatGPT

ChatGPT to aplikacja, której nie trzeba przedstawiać. Większość ludzi przynajmniej słyszała o jej istnieniu. Niewiele osób jednak wie, że z pomocą ChatGPT możemy wykonywać proste analizy danych. Ta funkcja została początkowo wprowadzona jako Code Interpreter, a aktualnie jej nazwa to Advanced Data Analysis. Opcja dostępna jest na ten moment w płatnym planie aplikacji.

Aby wgrać nasz plik do ChatGPT, wybieramy z rozwijanego menu, wspomniany tryb “Advanced Data Analysis”, a następnie dodajemy plik z użyciem “plusika”

Po tych krokach jesteśmy już gotowi, do naszej analizy. Aby ją wykonać, wystarczy po prostu zadać pytania o aspekty, które nas ciekawią.

Mogą to być rzeczy wynikające typowo ze statystyk:

  • W jakiej godzinie, czy dniu nasze posty działają najlepiej

  • Co łączy najlepiej działające posty

  • Jaki jest optymalny czas trwania naszych rolek


Ale może to być również analiza tekstu znajdującego się pod postami, czyli np:

  • Zaproponuj 10 nowych tematów na posty na podstawie tematyki poprzednich publikacji

  • Stwórz nowe wersje 3 najpopularniejszych postów


Tak naprawdę nie ogranicza Cię nic i możesz analizować pobrane dane na dowolny sposób. Myślę, że warto sobie zrobić taką analizę kilka razy w roku i odpowiednio dostosować nasze działania, pod kątem zebranych wniosków.


Wybór społeczności

Temat tego krótkiego poradnika został wybrany poprzez głosowanie mojej społeczności na Instagramie. Podobna ankieta ma miejsce co tydzień, a je wynikiem jest rolka oraz krótki poradnik w formie tekstowej.

Zaobserwuj mój profil i stań się częścią technologicznie produktywnej społeczności 🙌🏻

Rolka o tej ematyce

FAQ

1. Jak mogę sprawdzić statystyki na moim koncie Instagrama?

Statystyki na Instagramie są dostępne tylko dla kont profesjonalnych. Możesz je znaleźć, klikając przycisk "Pulpit profesjonalny" na swoim profilu. W tym panelu możesz przeglądać wyniki swoich postów i relacji.


2. Jak mogę pobrać statystyki konta na Instagramie?

Statystyki konta możesz wygodnie wyeksportować do pliku za pomocą aplikacji Meta Business Suite. Po zalogowaniu się do aplikacji, przejdź do zakładki Statystyki, a następnie wybierz Zawartość. Następnie kliknij przycisk Eksportuj dane, wybierz zakres czasu i potwierdź eksport. Gdy eksport jest gotowy, możesz go pobrać jako plik CSV.


3. Jak mogę analizować dane z Instagrama za pomocą ChatGPT?

ChatGPT oferuje funkcję Advanced Data Analysis, która pozwala na proste analizy danych. Aby wgrać plik do ChatGPT, wybierz z rozwijanego menu tryb "Advanced Data Analysis", a następnie dodaj plik. Po tych krokach jesteś gotowy do analizy. Możesz zadać pytania o aspekty, które Cię interesują, takie jak optymalny czas publikacji postów, tematyka najlepiej działających postów, czy propozycje nowych tematów na posty.



Wybór społeczności

Jak analizować statystyki na Instagramie z pomocą AI

Aby sprawdzić statystyki na Instagramie, przejdź do "Pulpitu profesjonalnego" na swoim profilu. Możesz wyeksportować te statystyki do pliku za pomocą aplikacji Meta Business Suite. Następnie, za pomocą ChatGPT, możesz przeprowadzić analizę tych danych, pytając o aspekty, które Cię interesują, takie jak optymalny czas publikacji postów czy tematyka przyszłych publikacji.

Paweł Marszalec

Rozwój konta na Instagramie to trudny temat. Na YouTube znajdziesz setki filmów, z nagłówkiem “Jak rozwinąłem swoje konto do 100 tys. followersów w miesiąc”. Niestety, ale takie konta zwykle bazują na kontencie kierowanym do szerokiej grupy odbiorczej, która później nie konwertuje na klientów. Dobrymi przykładami są tutaj różnego typu memy, triki, czy cytaty motywacyjne.

Gdy próbujesz powtórzyć taki schemat dla swojej niszy, okazuje się to niemal niewykonalne. To prowadzi do frustracji i szukania pomocy w płatnych materiałach, które nie zawsze niosą większą wartość niż wspomniane filmy na YouTube.

Niemniej jednak jest coś, co łączy większość porad, które znajdziesz w płatnych kursach i darmowych materiałach w Internecie i jest to porada, żeby analizować statystyki swojego konta.


Jak sprawdzić statystyki na Instagramie

Statystyki na Instagramie są dostępne tylko dla kont profesjonalnych i znajdziesz je poprzez kliknięcie przycisku "Pulpit profesjonalny" na swoim profilu. To właśnie w tym panelu możesz przeglądać jakie wyniki osiągały Twoje posty, czy relacje.

Panel statystyk to prawdziwa kopalnia wiedzy, ale jest jedno “ale”. Aby przeprowadzić taką analizę, musimy poświęcić naprawdę sporo czasu, a sam interfejs ma dość ograniczone możliwości, żeby wyciągnąć wszystkie interesujące nas wnioski.

Tutaj z pomocą może przyjść nam ChatGPT.


Jak pobrać statystyki konta na Instagramie

Statystyki konta możesz wygodnie wyeksportować do pliku, który później otworzysz np. w Excelu. Do stworzenia takiego pliku możemy posłużyć się aplikacją Meta Business Suite. Ta aplikacja jest częścią całego ekosystemu aplikacji dostarczanych przez firmę Meta, czyli firmę odpowiadającą również za Facebooka, czy Instagrama, dlatego nie musimy się obawiać, że nasze dane mogą w jakiś sposób wycieknąć lub że korzystając z takiej aplikacji, narażamy się na utratę swojego konta.

Aplikacja Meta Business Suite jest dostępna pod tym adresem url: https://business.facebook.com a zalogujesz się do niej, używając swojego konta na Facebooku. Po zalogowaniu przychodzimy w zakładkę Statystyki, a następnie wybieramy Zawartość.

W tym panelu możemy wybrać, jakie typy aktywności nas interesują. Mogą to być same posty, rolki, czy relacje. Kolejny krok to kliknięcie przycisku Eksportuj dane, wybranie zakresu czasu i potwierdzenie eksportu. Gdy eksport jest gotowy, możemy go pobrać jako plik CSV, czyli plik, który z łatwością otworzymy zarówno w edytorze tekstowym, jak i aplikacjach typu Excel, czy Google Sheets.

Pobrane dane zawierają wiele ciekawych informacji. Są to między innymi, czas publikacji posta, ilość polubień, zasięg, ilość zapisań, ale również tekst zamieszczony pod postem.



Jak analizować dane w ChatGPT

ChatGPT to aplikacja, której nie trzeba przedstawiać. Większość ludzi przynajmniej słyszała o jej istnieniu. Niewiele osób jednak wie, że z pomocą ChatGPT możemy wykonywać proste analizy danych. Ta funkcja została początkowo wprowadzona jako Code Interpreter, a aktualnie jej nazwa to Advanced Data Analysis. Opcja dostępna jest na ten moment w płatnym planie aplikacji.

Aby wgrać nasz plik do ChatGPT, wybieramy z rozwijanego menu, wspomniany tryb “Advanced Data Analysis”, a następnie dodajemy plik z użyciem “plusika”

Po tych krokach jesteśmy już gotowi, do naszej analizy. Aby ją wykonać, wystarczy po prostu zadać pytania o aspekty, które nas ciekawią.

Mogą to być rzeczy wynikające typowo ze statystyk:

  • W jakiej godzinie, czy dniu nasze posty działają najlepiej

  • Co łączy najlepiej działające posty

  • Jaki jest optymalny czas trwania naszych rolek


Ale może to być również analiza tekstu znajdującego się pod postami, czyli np:

  • Zaproponuj 10 nowych tematów na posty na podstawie tematyki poprzednich publikacji

  • Stwórz nowe wersje 3 najpopularniejszych postów


Tak naprawdę nie ogranicza Cię nic i możesz analizować pobrane dane na dowolny sposób. Myślę, że warto sobie zrobić taką analizę kilka razy w roku i odpowiednio dostosować nasze działania, pod kątem zebranych wniosków.


Wybór społeczności

Temat tego krótkiego poradnika został wybrany poprzez głosowanie mojej społeczności na Instagramie. Podobna ankieta ma miejsce co tydzień, a je wynikiem jest rolka oraz krótki poradnik w formie tekstowej.

Zaobserwuj mój profil i stań się częścią technologicznie produktywnej społeczności 🙌🏻

Rolka o tej ematyce

FAQ

1. Jak mogę sprawdzić statystyki na moim koncie Instagrama?

Statystyki na Instagramie są dostępne tylko dla kont profesjonalnych. Możesz je znaleźć, klikając przycisk "Pulpit profesjonalny" na swoim profilu. W tym panelu możesz przeglądać wyniki swoich postów i relacji.


2. Jak mogę pobrać statystyki konta na Instagramie?

Statystyki konta możesz wygodnie wyeksportować do pliku za pomocą aplikacji Meta Business Suite. Po zalogowaniu się do aplikacji, przejdź do zakładki Statystyki, a następnie wybierz Zawartość. Następnie kliknij przycisk Eksportuj dane, wybierz zakres czasu i potwierdź eksport. Gdy eksport jest gotowy, możesz go pobrać jako plik CSV.


3. Jak mogę analizować dane z Instagrama za pomocą ChatGPT?

ChatGPT oferuje funkcję Advanced Data Analysis, która pozwala na proste analizy danych. Aby wgrać plik do ChatGPT, wybierz z rozwijanego menu tryb "Advanced Data Analysis", a następnie dodaj plik. Po tych krokach jesteś gotowy do analizy. Możesz zadać pytania o aspekty, które Cię interesują, takie jak optymalny czas publikacji postów, tematyka najlepiej działających postów, czy propozycje nowych tematów na posty.



Wybór społeczności

Jak analizować statystyki na Instagramie z pomocą AI

Aby sprawdzić statystyki na Instagramie, przejdź do "Pulpitu profesjonalnego" na swoim profilu. Możesz wyeksportować te statystyki do pliku za pomocą aplikacji Meta Business Suite. Następnie, za pomocą ChatGPT, możesz przeprowadzić analizę tych danych, pytając o aspekty, które Cię interesują, takie jak optymalny czas publikacji postów czy tematyka przyszłych publikacji.

Paweł Marszalec

Rozwój konta na Instagramie to trudny temat. Na YouTube znajdziesz setki filmów, z nagłówkiem “Jak rozwinąłem swoje konto do 100 tys. followersów w miesiąc”. Niestety, ale takie konta zwykle bazują na kontencie kierowanym do szerokiej grupy odbiorczej, która później nie konwertuje na klientów. Dobrymi przykładami są tutaj różnego typu memy, triki, czy cytaty motywacyjne.

Gdy próbujesz powtórzyć taki schemat dla swojej niszy, okazuje się to niemal niewykonalne. To prowadzi do frustracji i szukania pomocy w płatnych materiałach, które nie zawsze niosą większą wartość niż wspomniane filmy na YouTube.

Niemniej jednak jest coś, co łączy większość porad, które znajdziesz w płatnych kursach i darmowych materiałach w Internecie i jest to porada, żeby analizować statystyki swojego konta.


Jak sprawdzić statystyki na Instagramie

Statystyki na Instagramie są dostępne tylko dla kont profesjonalnych i znajdziesz je poprzez kliknięcie przycisku "Pulpit profesjonalny" na swoim profilu. To właśnie w tym panelu możesz przeglądać jakie wyniki osiągały Twoje posty, czy relacje.

Panel statystyk to prawdziwa kopalnia wiedzy, ale jest jedno “ale”. Aby przeprowadzić taką analizę, musimy poświęcić naprawdę sporo czasu, a sam interfejs ma dość ograniczone możliwości, żeby wyciągnąć wszystkie interesujące nas wnioski.

Tutaj z pomocą może przyjść nam ChatGPT.


Jak pobrać statystyki konta na Instagramie

Statystyki konta możesz wygodnie wyeksportować do pliku, który później otworzysz np. w Excelu. Do stworzenia takiego pliku możemy posłużyć się aplikacją Meta Business Suite. Ta aplikacja jest częścią całego ekosystemu aplikacji dostarczanych przez firmę Meta, czyli firmę odpowiadającą również za Facebooka, czy Instagrama, dlatego nie musimy się obawiać, że nasze dane mogą w jakiś sposób wycieknąć lub że korzystając z takiej aplikacji, narażamy się na utratę swojego konta.

Aplikacja Meta Business Suite jest dostępna pod tym adresem url: https://business.facebook.com a zalogujesz się do niej, używając swojego konta na Facebooku. Po zalogowaniu przychodzimy w zakładkę Statystyki, a następnie wybieramy Zawartość.

W tym panelu możemy wybrać, jakie typy aktywności nas interesują. Mogą to być same posty, rolki, czy relacje. Kolejny krok to kliknięcie przycisku Eksportuj dane, wybranie zakresu czasu i potwierdzenie eksportu. Gdy eksport jest gotowy, możemy go pobrać jako plik CSV, czyli plik, który z łatwością otworzymy zarówno w edytorze tekstowym, jak i aplikacjach typu Excel, czy Google Sheets.

Pobrane dane zawierają wiele ciekawych informacji. Są to między innymi, czas publikacji posta, ilość polubień, zasięg, ilość zapisań, ale również tekst zamieszczony pod postem.



Jak analizować dane w ChatGPT

ChatGPT to aplikacja, której nie trzeba przedstawiać. Większość ludzi przynajmniej słyszała o jej istnieniu. Niewiele osób jednak wie, że z pomocą ChatGPT możemy wykonywać proste analizy danych. Ta funkcja została początkowo wprowadzona jako Code Interpreter, a aktualnie jej nazwa to Advanced Data Analysis. Opcja dostępna jest na ten moment w płatnym planie aplikacji.

Aby wgrać nasz plik do ChatGPT, wybieramy z rozwijanego menu, wspomniany tryb “Advanced Data Analysis”, a następnie dodajemy plik z użyciem “plusika”

Po tych krokach jesteśmy już gotowi, do naszej analizy. Aby ją wykonać, wystarczy po prostu zadać pytania o aspekty, które nas ciekawią.

Mogą to być rzeczy wynikające typowo ze statystyk:

  • W jakiej godzinie, czy dniu nasze posty działają najlepiej

  • Co łączy najlepiej działające posty

  • Jaki jest optymalny czas trwania naszych rolek


Ale może to być również analiza tekstu znajdującego się pod postami, czyli np:

  • Zaproponuj 10 nowych tematów na posty na podstawie tematyki poprzednich publikacji

  • Stwórz nowe wersje 3 najpopularniejszych postów


Tak naprawdę nie ogranicza Cię nic i możesz analizować pobrane dane na dowolny sposób. Myślę, że warto sobie zrobić taką analizę kilka razy w roku i odpowiednio dostosować nasze działania, pod kątem zebranych wniosków.


Wybór społeczności

Temat tego krótkiego poradnika został wybrany poprzez głosowanie mojej społeczności na Instagramie. Podobna ankieta ma miejsce co tydzień, a je wynikiem jest rolka oraz krótki poradnik w formie tekstowej.

Zaobserwuj mój profil i stań się częścią technologicznie produktywnej społeczności 🙌🏻

Rolka o tej ematyce

FAQ

1. Jak mogę sprawdzić statystyki na moim koncie Instagrama?

Statystyki na Instagramie są dostępne tylko dla kont profesjonalnych. Możesz je znaleźć, klikając przycisk "Pulpit profesjonalny" na swoim profilu. W tym panelu możesz przeglądać wyniki swoich postów i relacji.


2. Jak mogę pobrać statystyki konta na Instagramie?

Statystyki konta możesz wygodnie wyeksportować do pliku za pomocą aplikacji Meta Business Suite. Po zalogowaniu się do aplikacji, przejdź do zakładki Statystyki, a następnie wybierz Zawartość. Następnie kliknij przycisk Eksportuj dane, wybierz zakres czasu i potwierdź eksport. Gdy eksport jest gotowy, możesz go pobrać jako plik CSV.


3. Jak mogę analizować dane z Instagrama za pomocą ChatGPT?

ChatGPT oferuje funkcję Advanced Data Analysis, która pozwala na proste analizy danych. Aby wgrać plik do ChatGPT, wybierz z rozwijanego menu tryb "Advanced Data Analysis", a następnie dodaj plik. Po tych krokach jesteś gotowy do analizy. Możesz zadać pytania o aspekty, które Cię interesują, takie jak optymalny czas publikacji postów, tematyka najlepiej działających postów, czy propozycje nowych tematów na posty.



Inne artykuły

W newsletterze znajdziesz krótsze, ale równie treściwe informacje 🙌

Inne artykuły

W newsletterze znajdziesz krótsze, ale równie treściwe informacje 🙌

Dołącz do newslettera

Prostym językiem o technologii, narzędziach, AI, rozwoju, dzięki którym zaoszczędzisz czas i pieniądze w swoich internetowych projektach 💰 😎

Inne artykuły

W newsletterze znajdziesz krótsze, ale równie treściwe informacje 🙌

Inne artykuły

W newsletterze znajdziesz krótsze, ale równie treściwe informacje 🙌

Inne artykuły

W newsletterze znajdziesz krótsze, ale równie treściwe informacje 🙌

Dołącz do newslettera

Prostym językiem o technologii, narzędziach, AI, rozwoju, dzięki którym zaoszczędzisz czas i pieniądze w swoich internetowych projektach 💰 😎